Menu

Interview Kim Driessen en Johanna Verboom GGD Gooi & Vechtstreek

05-11-2021

Via de Brandweer Gooi en Vechtstreek kwamen ze in aanraking met Roosterplanning. De Gemeentelijke Gezondheidsdienst Gooi en Vechtstreek werkt sinds april dit jaar met ons planningssysteem. Roosterplanning biedt ondersteuning bij veel van hun diensten, zoals het bron- en contactonderzoek, het callcenter en de teststraten. In een periode waar sprake was van een hoge werkdruk en stressvolle situaties bracht Roosterplanning hen rust en overzicht.

Onlangs vertelden projectleiders Kim Driessen en Johanna Verboom het verhaal achter de implementatie van Roosterplanning en wat hen motiveerde om met het planningssysteem aan de slag te gaan. “Via de brandweer in onze regio zijn we in contact gekomen met Roosterplanning. Zij gebruiken het systeem ook en wij merkten dat we onevenredig veel tijd kwijt waren aan het maken van de roosters met Excel. De planner bij de brandweer heeft ons het systeem laten zien en verteld wat zij er allemaal mee kon. Wij waren direct enthousiast en opgelucht gezien de verlichting van de werkdruk die dit zou opleveren.”

Roosterplanning heeft rust gebracht in de hectiek van de dag.

“Ons werk omtrent corona begon maart 2020. Eerst nog met enkel GGD-medewerkers en medewerkers van de Regio. Vanaf juni 2020 kwamen daar 8 externe medewerkers van de Bendergroep bij voor het callcenter, testen en bron- en contactonderzoek. Inmiddels zijn er meer dan 100 personen in dienst via de Bendergroep en wordt er 7 dagen per week keihard gewerkt.” Ook omschrijft Kim dat dit de nodige stress met zich mee bracht. “Het is een periode geweest van constant anticiperen op ad-hoc aanpassingen in het beleid, weinig voorbereidingstijd en een hoge verwachting in de uitvoering ervan. Roosterplanning heeft rust gebracht in de hectiek van de dag doordat medewerkers zelf hun rooster in konden zien en wijzigingen direct zichtbaar waren.”

Het geeft een goed overzicht en daarnaast kunnen ze nog steeds zien met wie ze die dag werken.

Kim en Johanna vermelden dat vooral het snel kunnen op- en afschalen van het personeel een grote uitdaging is van personeelsplanning. “Niks zo veranderlijk als het coronavirus of het beleid om dit virus in te dammen. Dit maakt dat er vaak ad-hoc aanpassingen gedaan moeten worden in de capaciteit die we nodig hebben. Met meer dan 100 medewerkers werd het steeds lastiger om rekening te houden met individuele wensen en iedereen op de hoogte te houden van wijzigingen in het rooster. Roosterplanning heeft veel tijd bespaard. Totdat we Roosterplanning invoerden werkten we met Excel-sheets die per week en vaak nog per dag moesten worden ingevuld en gewijzigd.” Door te werken Roosterplanning werden veel van deze uitdagingen makkelijker te realiseren. “Met name de informatievoorziening voor de medewerkers is beter geworden. Zo kunnen ze zien wat wij verwachten nodig te hebben aan capaciteit de komende weken en kunnen real-time zien waar zij verwacht worden. De medewerkers zijn blij met Roosterplanning. Het geeft een goed overzicht en daarnaast kunnen ze nog steeds zien met wie ze die dag werken.” “De dienstverlening van C-quential (leverancier van Roosterplanning) is als prettig ervaren en wensen voor de inrichting van het systeem zijn altijd bespreekbaar. De implementatie is erg vlot verlopen, gezien de urgentie is dit zo snel als mogelijk gegaan en was het systeem in 8 weken naar onze wensen live. Met dank aan de planner van de Bendergroep die ons helpt bij het invullen van alle diensten, de roosters publiceert, de wijzigingen doorvoert en rekening houdt met onze wensen en van onze medewerkers.”

Contact

Meer weten over de mogelijkheden van Roosterplanning? We komen graag langs voor een vrijblijvende kennismaking.

Laat het ons weten via info@c-quential.nl

of bel met 085 - 130 69 99

Plan een demo

Heeft u een vraag?

Bedankt! Wij zullen us vraag zo snel mogelijk beantwoorden.