Menu

Interview Mark Veenendaal, Horacio Oduber Hospital Aruba

30-09-2021

Mark Veenendaal was in 2017 betrokken bij de implementatie van Roosterplanning als Zorgmanager OK. Tegenwoordig is Mark werkzaam als röntgenlaborant én als applicatiebeheerder Roosterplanning.

ALT TEXT

Effectief roosteren, snel wijzigingen aanpassen en een duidelijk overzicht. Dat is wat Roosterplanning inhoudt volgens Mark Veenendaal, applicatiebeheerder van het Horacio Oduber Hospital (HOH). Roosterplanning biedt diverse toegevoegde waarden binnen zijn organisatie. Een belangrijke waarde is dat het systeem van Roosterplanning intern veel duidelijkheid genereert.

De medewerkers vinden het erg prettig om met Roosterplanning te werken, omdat je alles overzichtelijk kan zien en je kunt ook alle wijzigingen terugvinden.

Mark geeft aan dat het fijn is om te werken met een systeem waarmee je eenvoudig de personeelsplanning op orde kan houden. “Voordat wij met Roosterplanning werkte, gebeurde het met regelmaat dat een medewerker een collega van de dienstlijst wegstreepte en zichzelf inplande, dat is door Roosterplanning gelukkig niet meer mogelijk.”

Als applicatiebeheerder ervaart Mark dat de personeelsplanning met Roosterplanning veel eenvoudiger verloopt. Maar ook als medewerker ondervindt hij diverse voordelen van Roosterplanning. “Het komt met regelmaat voor dat ik ’s nachts uit bed wordt gebeld, op het moment dat ik weer in bed stap, heb ik via mijn telefoon mijn overwerk al er ingezet en hoef ik daar niet meer aan te denken. Daarnaast kan ik à la minute zien wanneer ik dienst heb, dat vind ik als medewerker heel prettig. En als applicatiebeheerder vind ik het gewoon heel gemakkelijk. Het gebeurt best vaak dat ik ongeveer 15 minuten moet wachten voor een operatie. Via mijn mobiel kan ik eenvoudig in die tijd vragen als applicatiebeheerder afhandelen.”

De medewerkers van het HOH vinden het erg fijn dat ze alles makkelijk kunnen vinden. Zo kunnen ze elke wijziging in het rooster direct zien en heb je goed overzicht van de gehele afdeling wie wat aan het doen is. Verder zijn de medewerkers erg blij met de mogelijkheid om aan het einde van de maand te kiezen of ze hun overuren in tijd of geld uitbetaald willen krijgen.

Overzichtelijkheid, transparantie en de auditmogelijkheid.

Volgens Mark zijn de toegevoegde waarden van Roosterplanning “Overzichtelijkheid, transparantie en de auditmogelijkheid. Alles is ‘traceable’ en wordt gelogd, daardoor is het hele systeem meetbaar en geldt er één waarheid.” Ook de dienstverlening achter Roosterplanning wordt positief ervaren. “Support tickets worden snel opgepakt en in het ticketsysteem kan ik alles snel terugvinden. Wij hebben niet voor niets de dienstverlening met een 8,2 beoordeeld. De enige uitdaging die we hebben is het tijdsverschil tussen Aruba en Nederland”.

“Daarnaast worden nieuwe functionaliteiten samen met ons als klant vormgegeven, wij maken nu bijvoorbeeld deel uit van de pilot ‘Positie toewijzing’. Dat is een nieuwe functionaliteit waarbij wij nog beter kunnen plannen. Zo kunnen we niet alleen bepalen wanneer een collega wordt ingepland, maar ook waar en met wie iemand gaat werken. Dit gaat ons zeker helpen om met minder dienstcodes te gaan werken.”

Contact

Meer weten over de mogelijkheden van Roosterplanning? We komen graag langs voor een vrijblijvende kennismaking.

Laat het ons weten via info@c-quential.nl

of bel met 085 - 130 69 99

Plan een demo

Heeft u een vraag?

Bedankt! Wij zullen us vraag zo snel mogelijk beantwoorden.